Wednesday 4 March 2009

Fylleri, fyllera

Idag firar jag sjuårsjubileum som egenföretagare. Emellanåt smakar det trä så in i vassen att hålla på med det jag gör, men det är väl bara att stå ut, för tanken att jobba för någon annan 8 - 16 låter faktiskt ännu värre i mina öron.

Maken och jag hade ett ärende att uträtta på stan idag och samtidigt passade han på att bjuda mig på lunch. Roligt i och för sig, men lite tråkigt att utbudet är så litet när man är lika kinkig med maten som jag.

Av en händelse parkerade jag precis utanför en blomsteraffär medan maken sprang till bankomaten. Till min stora glädje hade blomsteraffären äntligen fått in lökväxter, så det blidde en lådda och några krukor med narcisser. Till att börja med. Men hur var det nu - ska man eller ska man inte vattna sådana här lökväxter?

8 comments:

Anonymous said...

Våren är ju definitivt på kommande när man börjar se mera av lökväxterna! Men vattnandet, hm.. väldigt sparsamt har jag för mig.

Liljas Corner said...

Vilken mysig bild! Jag SKA ha en maileg-kanin till påsk!

Sabina said...

Vilken fin bild... du kan detdär med arrangemang! Narcisser hör till våren, och även om jag har köpstopp, så vårblommor ska jag nog handla så småningom.
GRATTIS till 7års dagen! Det är strongt, att jobba som egenföretagare. Jag har ibland funderat vad du jobbar med, jag vet ju att du har office hemma. Jag sku gärna jobba hemifrån sen när mammaledigheten tar slut, men vet inte med vad!? Jag kan inte heller jobba för någon annan, men i nuläget vill jag inte heller öppna egen affär, det går inte ihop med småbarn.

Kamomilla said...

Vattna eller inte... Jag har inget svar tyvärr...jag tar ju livet av allt grönt.
Grattis för företagarjubileet!

Livet på Sjögård said...

Grattis till 7-års dagen!

Söt kanin :)

ginga said...

Om du gör som din moster, vissnar de förrän de blommar. Ta råd från nån annan i stället

Malin said...

En lövkäxt ska det minsann få bli. Allt för att skynda på våren lite!=)

Kram

Funccis said...

Fin blogg du har! själv just börjat så det går trögt. Aldrig använt en dator, alltid sagt no, no inte jag. Men nu e de så kul å jag har hittat så många jättefina, bl.a dina inlägg att njuta av.